ادعاهای واهی الجبیر علیه سردار سلیمانی و سپاه

ادعاهای واهی الجبیر علیه سردار سلیمانی و سپاه

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری "روسیا الیوم"، مدعی شد: «قاسم سلیمانی، سپاه انقلاب و سپاه قدس در فهرست تروریستی قرار دارند. ریاض، به حضور قاسم سلیمانی در بغداد با دیدی بسیار منفی می‌نگرد.»

قاسم سلیمانی


الجبیر که پیش از این نیز همگام با صهیونیست‌ها و در مسیر همراهی با تروریست‌ها در سوریه و عراق، بارها ایران را مورد حمله قرار داده است، مدعی شد: «سپاه ایران با مردم سوریه و در عراق می‌جنگند و در سراسر جهان، عملیات خرابکارانه انجام می‌دهد. اقدامات سلیمانی و سپاه در عراق، نزد عربستان غیر قابل قبول است!»

این وزیر سعودی با تکرار ادعاهای ساختگی و دروغین گفت: «آن چه عربستان را ناراحت می‌کند، این است که ایران برای اصل حسن همجواری احترام قائل نیست! ایران حق ندارد در امور کشورهای عربی دخالت کند. دخالت‌های این کشور، فتنه‌های طایفه‌ای را تشدید می‌کند و به امنیت و ثبات منطقه هیچ کمکی نمی‌کند.»

به گزارش شبکه خبری العالم به نظر می رسد که سعودی‌ها با نگرانی از تحولات تازه عراق و سوریه و عقب‌نشینی‌های گسترده تروریست‌های مورد حمایت ریاض در این دو کشور، اکنون به فرافکنی روی آورده و تلاش می‌کنند راهی برای نجات مزدوران خود پیدا کنند.

همنوا با الجبیر، امروز استاندار سابق نینوا و عامل واگذاری شهر موصل به تروریست‌های داعش هم در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ، چاپ عربستان با غیرقانونی خواندن حضور حزب‌الله لبنان و سردار قاسم سلیمانی در نبرد فلوجه ادعا کرد که این مساله سبب‌سازِ دخالت‌های آشکارِ منطقه‌ای است.

اثیل النجیفی گفت: «مشارکت اینان موجب می‌شود که ما به عنوان سنی‌های عراق، جز با درخواست پشتیبانی فوری از برادران عرب و مسلمانمان، جهت ایجاد تعادل در برابر این حمله ایرانی به عراق احساس امنیت نکنیم.»

چنین ادعاهایی در شرایطی مطرح می‌شود که نیروهای الحشد الشعبی عراق در کنار ارتش، عشایر و سایر نیروهای این کشور در ماه‌های گذشته علیه داعش به عملیات مشترک دست زده و در نبرد فلوجه نیز این نیروها از محورهای مختلف دست به پیشروی زده‌اند.

از اثیل النجیفی در کنار برادرش اسامه النجیفی، رئیس سابق پارلمان عراق و رئیس ائتلاف المتحدون به عنوان عوامل اصلی تسلیم موصل به تروریست‌های داعش در خرداد ماه سال 1393 یاد می‌شود.

قاسم سلیمانی

[ بازدید : 59 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 7 خرداد 1395 ] [ 11:29 ] [ نیما ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]